laupäev, 11. juuli 2015

Eesti vanad asjad... mustikas

...
Mustikas on raamatus juba 39. lugu.


Mina käisin täna mustikal, sain just niipalju, et üks väike mustikasupp valmis keeta.

Tegelikult on nii, et keerulisemad toidud teen ma ilma retseptiraamatuta valmis, lihtsamad aga... nagu mustikasupp... lihtsamad vaatan enne ikka üle.

Et kuidas tehakse.

Mustikasupp vist nii lihtne asi, et isegi retsepti ei leidnud.
Raamatust. 
Küll aga Nami-nami retseptikogust.

Mustikas on läbi aegade väga oluline kõhurohi olnud. 
 

Aga mitte ainult.

Rahvameditsiini uurijad on välja toonud 27 haigust, mille puhul mustikatest abi arvati olema. 

Nii ütleb raamat. 

Mina olen lapsest saati metsas marjul käinud.
See on suur mõnu. 
Metsas kolada. 
Korjamise mõnu on natuke väiksem.

Korjamine käib kolamise juurde, kuidas sa muidu kolamist põhjendad.. 

Mul on üks vana pilt ka.

Metsaskäimisest.
Vanaema on pildil 25 või 26, ema siis vastavalt 5-6 aastane.
Ja vanaisa 30.

 1934 või 1935

Kui metsa vaadata, siis võiks arvata küll, et mustikal... ainult et korve pole.
Ju nad lihtsalt niisama käisid neid seal söömas.
...
Paarkümmend + x  aastat hiljem olen mina ka juba mustikametsas.
Siin käib ikka tõsine töö.
Mustikakorjajad ka  pigem töölisklassi moodi, ja vanaema endiselt platsis!
Ja ema on vahepeal suureks kasvanud ja lapse saanud...

 1957 või 1958
...

Kommentaare ei ole: